Grounding (metóda uzemnenia) - Blog-články anjelskej pomoci - Anjelská pomoc

Hľadaj
Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Grounding (metóda uzemnenia)

Publikoval v Zdravie-info ·
Pozitívne zmeny, ktoré v tele nastanú po spojení so Zemou

Možno ste zachytili, že v poslednej dobe sa začína častejšie spomínať tzv. metóda „grounding“ (alebo tiež „earthing“) a v súvislosti s ňou samozrejme aj jej zdraviu prospešné účinky.

Ak ste sa však s pojmami „earthing“ či „grounding“ ešte nestretli a neviete, čo si máte pod nimi predstaviť, tak na úvod stačí vedieť, že nimi označujeme proces, v ktorom spájame naše telo s matkou Zemou.


 

 


Toto spájanie vykonávame vonku v prírode a to tak, že buď na zemi sedíme, alebo po zemi chodíme naboso.

Samozrejme, drvivú väčšinu času, ktorý trávime vonku mimo domácnosti, všetci nosíme topánky či nejaký iný druh obuvi.

A keďže sú podrážky našej obuvi vyrobené z gumy alebo z plastu, pôsobia ako izolátor pred vplyvom elektrického vlnenia Zeme, čím nás zároveň izolujú od zdraviu prospešných účinkov tohto vlnenia.

Oddeľujú nás od Zeme a od jej prúdu elektrónov, na ktoré je však naše telo vďaka procesu evolúcie uspôsobené.

Pôsobenie tohto toku elektrónov na náš organizmus však umožníme vtedy, keď začneme nosiť obuv s koženou podrážkou či dokonca s podrážkou vyrobenou z vegánskej kože (vegánska koža alebo piñatex je nový materiál, ktorý sa vyrába z listov ananásu).

Ešte lepšie spravíme, keď začneme po tráve, piesku, hline, po betónových povrchoch či po keramických dlaždiciach chodiť naboso.

Takto sa ešte lepšie napojíme na elektromagnetické vlnenie Zeme, čomu vyznávači groundingu hovoria uzemnenie.

Keď však stojíme či kráčame po asfalte, drevených povrchoch, po povrchoch vyrobených z gumy, plastu, vinylu, z dechtového makadamu či po povrchoch ošetrených dechtom, nebudeme uzemnení, pretože tieto materiály majú izolačné vlastnosti.

Takže najbližšie, keď pôjdeme niekam na výlet, vyzujme sa! A malými zmenami v našom životnom štýle umožníme, aby prirodzené a zdraviu prospešné prúdenie elektrónov pôsobilo na náš organizmus aj keď sme v práci, keď spíme alebo keď trávime čas doma.

Fakty o uzemnení

Ak máte dojem, že nie je možné, aby nám niečo také jednoduché ako grounding núkalo toľko zdraviu prospešných účinkov, mali by ste zvážiť nasledovné fakty.

Jedným z nezanedbateľných aspektov každého živého a teda aj ľudského organizmu sú jeho biolektrické vlastnosti. Naše telo sa skladá z niekoľkých biliónov (a zrejme aj viac) atómov, pričom každý jeden atóm nesie so sebou elektrický náboj.

A to sme ešte nespomenuli, že všetky veci, s ktorými prichádzame dennodenne do kontaktu, majú takisto svoj elektrický náboj. Keď elektroinštalatér zavádza do našej domácnosti elektrické vedenie, samozrejme dáva si záležať, aby elektrickú prípojku nezabudol uzemniť.

A na hodinách fyziky sme sa zase učili, aké je dôležité, aby boli elektrické zariadenia, ktoré používame, tiež uzemnené.

No je zaujímavé, že s myšlienkou uzemnenia v súvislosti s naším vlastným telom sa stretneme málokedy, ak vôbec niekedy. Našťastie, aj vďaka výdatnej pomoci internetu sa dôležitosť uzemnenia nášho vlastného tela postupne dostáva stále viac do širšieho povedomia.

Keď sa zamyslíme nad tým, ako zriedkavo sa dotýkame Zeme priamo bosými nohami, ako zriedkavo chodíme po tráve naboso, alebo ako málokedy si sadneme na zem do trávy, začne nám to dávať zmysel.

Vždy, keď sme vonku v prírode či na prechádzke, obyčajne máme obutú obuv s gumenou podrážkou. Takáto obuv priamo zabraňuje procesu uzemnenia, pretože izoluje náš organizmus od prirodzeného pôsobenia toku elektrónov.


 

 
Alanna Ketler, herečka a redaktorka žurnálu Collective Evolution, tvrdí, že už počula o dôležitosti uzemnenia a o jeho niektorých zdraviu prospešných účinkoch.

Avšak netušila, že pravidelné praktizovanie groundingu môže byť až také účinné, že jeho pomocou sa potenciálne môžeme zbaviť väčšiny dnešných chorôb.

Zdraviu prospešné účinky groundingu

Ľudia, ktorí sa venujú groundingu pravidelne, súhlasne tvrdia, že sa cítia byť sústredenejší, odolnejší, silnejší, a zároveň vo svojom živote pociťujú menej napätia a stresu.

Jednoducho povedané, grounding navodzuje len príjemné pocity, čo potvrdila aj Alanna Ketler len po niekoľkých týždňoch, ako sa začala metóde groundingu venovať pravidelne.

Prospešné účinky groundingu pôsobia na každého, no pocítia ich najmä ľudia, ktorých práca vyžaduje hodiny a hodiny sedenia za počítačom.

Ľudia, ktorí začali praktizovať grounding len nedávno, najčastejšie uvádzajú, že sa cítia byť omnoho pokojnejší a menej vystresovaní.

Len si spomeňme, aké sme mali pocity, keď sme naposledy boli na pláži, sedeli na brehu jazera či rieky, alebo keď sme sedeli opretí o strom niekde v parku. V tých chvíľach sme nepochybne pociťovali pokoj, uvoľnenie a šťastie.

Zopár vedeckých dôkazov

Pravidelné uzemňovanie nášho tela (t.j. grounding) môže byť veľmi účinné pri zbavovaní sa zápalov a bolestí.

Malý experiment vykonaný na kontrolnej skupine 12 osôb potvrdil, že uzemnenie ľudského tela počas spánku (na telo spiacej osoby bola pripevnená kovová platnička, ktorá bola drôtom spojená so zemou) viedlo k zníženiu hladiny kortizolu vylučovaného do organizmu v noci počas spánku.

Táto praktika mala tiež za následok zosynchronizovanie hladín kortizolu vylučovaných v priebehu dňa do organizmu tak, aby boli v lepšom súlade s prirodzeným priebehom 24-hodinového cirkadiánneho rytmu.

V tomto experimente boli napríklad pomocou lekárskej termokamery vyhotovené snímky 44 ročnej ženy, ktorá trpela chronickými bolesťami chrbta.

Snímky tejto ženy boli zhotovené pred a po tom, ako si v priebehu 4 nocí nechala na sebe aplikovať metódu uzemnenia počas spánku.

Na zhotovených snímkach sa potom ukázalo výrazné zmiernenie zápalov v jej organizme, pričom táto žena v dotazníku sama uviedla, že pocítila približne 30% poľavenie bolesti v priebehu dňa, 70% odbúranie bolesti, ktorá jej narúšala spánok, a taktiež 30% zmiernenie stuhnutosti a bolestí, ktoré pociťovala ráno po prebudení.

Po 4 týždňoch pravidelnej aplikácie metódy uzemnenia počas spánku táto žena uvádzala až 80% poľavenie bolestí, zo spánku ju už nebudila žiadna bolesť a po 8 týždňoch tvrdila, že jej bolesti chrbta zmizli úplne.

Isteže, toto je len jeden prípad, no musíme vziať do úvahy, že vôbec nie je jednoduché vykonať takýto experiment, ak trpíte silnými bolesťami a máte silné pochybnosti o účinnosti testovanej metódy.

Na základe uvedených zistení však určite stojí za to dať metóde groundingu aspoň šancu a vyskúšať ju.

Grounding, stres a cirkulácia krvi

V ďalšom výskume sa tiež ukázalo, že pri praktizovaní groundigu sa tiež začal optimalizovať tzv. diurnálny rytmus vylučovania stresového hormónu kortizolu vnútri organizmu.


 

 
Vedci pozorovali diurnálny rytmus vnútornej sekrécie kortizolu u osôb, pri ktorých bola metóda groundingu aplikovaná počas spánku a zistili, že k optimalizovaniu priebehu diurnálneho rytmu došlo vo veľmi krátkom čase.

Pozorované osoby v týchto výskumoch okrem toho uviedli, že sa im spalo omnoho lepšie a po prebudení sa cítili sviežo a oddýchnuté.

Využívanie metódy groundingu tiež prispieva k zlepšeniu cirkulácie krvi v našom organizme. Lepšia cirkulácia krvi vedie k lepšiemu zásobovaniu tkanív organizmu kyslíkom a živinami, vrátane lepšieho prekrvovania tváre.

Tieto zistenia sú výsledkom ďalšieho výskumu, v ktorom bola použitá laserová kontrastná kamera schopná zachytiť kontrast medzi malými bodmi.

Vďaka tejto kamere bolo možné vyhodnotiť zmenu vo väčšom množstve krvi prúdiacej do tváre už po jednej hodine groundingu.

Grounding – ako teda začať s uzemňovaním?

Celkom jednoducho. Zakaždým, keď sa nám naskytne príležitosť, vyzujme sa a kráčajme po zemi, po tráve či po hline naboso, alebo si na trávnik či na zem sadnime.

Ak to s groundingom myslíme ešte vážnejšie, môžeme tiež pouvažovať nad kúpou obuvi s koženou podrážkou alebo obuvi, ktorá nemá podrážky vyrobené z gumy či z plastu.

Je to vcelku jednoduché – moderný človek sa vďaka používaniu syntetických materiálov doslova izoloval od pôsobenia matky Zeme, čím s ňou stratil priamejší kontakt.

Už len tento jediný faktor je dostatočným dôvodom pre vznik chronických bolestí, nepohody a chorôb, ktorých vzrastajúci výskyt môžeme vidieť vo všetkých častiach moderného sveta.

Ak nám to teda naše možnosti čo i len trochu dovoľujú, mali by sme pouvažovať o tom, ako si zadovážime každodennú, aspoň polhodinovú „dávku“ uzemnenia.

Obrovskou výhodou je, ak vlastníme dom so záhradou – nie je nič príjemnejšie ako si oddýchnuť a posedieť si na zemi na dvore za domom.

Ako sme už spomínali, odporúča sa sedenie, státie či chôdza bosými nohami po hline, tráve, piesku či dokonca po betóne – všetko sú to vodivé materiály, cez ktoré prúdi energia Zeme a naše telo si z nej môže týmto spôsobom ľahko načerpať.

Majme ale tiež na pamäti, že drevo, asfalt či vinyl sú nevodivé materiály. Avšak, ak predsa len nemáme možnosti, ako by sme občas mohli praktizovať grounding, existuje niekoľko uzemňovacích zariadení, ktoré je možné pripevniť o našu posteľ, na podlahu či o stoličku.

Tieto zariadenia sú ľahko dostupné v špecializovaných internetových obchodoch. Ak trpíte bolesťami a zápalmi, táto jednoduchá zmena vo Vašej domácnosti môže všetko zmeniť.

Odporúčame Vám, aby ste si o metóde „grounding“ naštudovali čo najviac dostupných informácií a určite ju neváhajte vyskúšať!

Veríme, že zdraviu prospešné účinky tejto pomerne jednoduchej praktiky sa určite dostavia aj u vás.


 

 
Spracovala: Silavedomia.sk




Žiadne komentáre


Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky