Kŕče v lýtkach: - Blog-články anjelskej pomoci - Anjelská pomoc

Hľadaj
Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Kŕče v lýtkach:

Publikoval v Zdravie-recepty ·
Kŕče v lýtkach: Čo ich spôsobuje a ako si s nimi poradiť?

Nielen športovci, ale aj bežní ľudia poznajú nepríjemné kŕče v lýtkach a to najmä v noci. Povieme vám, prečo vznikajú a ako si s nimi poradíte.Kŕče v lýtkach sú veľmi nepríjemné a hlavne náhle bolesti. Často ich zažívame počas plávania, behu, ale dokážu nás zobudiť aj počas noci. Kŕč spôsobuje prudké stiahnutie a dočasné zhrubnutie svalov. Zvyčajne trvá niekoľko sekúnd, ale môže nás potrápiť aj viac, ako desať minút.


Najčastejšie príčiny kŕčov:

Nedostatok minerálov, stopových prvkov a vitamínov B, D a E.
Konkrétne nedostatok horčíka, vápnika a draslíka je najčastejšou príčinou výskytu kŕčov. O tieto minerály prichádzame najmä počas fyzickej námahy, teda počas športu alebo práce. Často chýbajú aj ženám vo vyššom štádiu tehotenstva.
Nedostatočné prekrvenie nôh.
To si môžeme spôsobiť nosením tesných a vysokých topánok, ponožiek, alebo sedením, či ležaním v takých polohách, ktorými doslova priškrtíme tok krvi. Kŕče môže spustiť aj pridlhé státie alebo sedenie.
Dehydratácia
Dostatok vody pomáha krvi správne prúdiť v našom tele.
Ďalšími príčinami je napríklad užívanie liekov alebo nadmerná konzumácia alkoholu.

Kŕče ale môžu byť spojené aj s inými, vážnejšími ochoreniami, napríklad obličiek, štítnej žľazy alebo pečene.

Takto ich uvoľníte
Keď opäť dostanete kŕče, nečakajte bezradne na to, až prejdú samé. Výrazne si môžete pomôcť pohybom - ideálne je postaviť sa a pomaly pritlačiť pätu na zem, aby sa sval natiahol. Ak môžete, skúste sa prechádzať. Toto platí najmä o kŕčoch, ktoré dostanete nečakane počas noci. Pomáha aj jemná masáž.
Ak sa kŕč vyskytol počas športu, mali by ste okamžite prestať vykonávať pohyb, ktorý tento kŕč vyvolal. Odporúča sa opäť pomalý a jemný strečing svalov v lýtkach.


Kŕče počas plávania patria medzi tie najhoršie, pretože ak sa to stane v hlbokej vode, riskujete svoj život. Žiaľ, v tomto prípade sa nemôžete zastaviť, musíte doplávať na breh alebo si privolať pomoc. Hlavné je nepanikáriť, pokúsiť sa bolesť prekonať a dostať sa do bezpečnej hĺbky. Až potom si môžete sval natiahnuť.

Prevencia
Najlepšou prevenciou je odstránenie príčin vzniku kŕčov. Skúste si teda doplniť hladinu horčíka, vápnika, draslíka a tiež iných vitamínov. Nezabúdajte na dostatočný pitný režim a pri športe zaťažujte svaly postupne. Ak vás v noci budia kŕče, dobrou prevenciou je aj teplá sprcha pred spaním alebo strečing, ktorý svaly uvoľní.

prevzaté:info.sk





Žiadne komentáre


Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky